Burmistrz Choroszczy Robert Wardziński ogłosił nabór na wolne stanowisko pracy na stanowisku podinspektora w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Choroszczy w wymiarze pełnego etatu.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- posiadanie wykształcenia średniego o specjalności rachunkowość, finanse, ekonomia,
Wymagania dodatkowe:
- legitymowanie się co najmniej 3 – letnim stażem pracy w księgowości (preferowane doświadczenie w księgowości budżetowej)
- znajomość przepisów o rachunkowości budżetowej, ustaw o finansach publicznych, o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, rozporządzenia w sprawie klasyfikacji środków trwałych, o samorządzie gminnym, prawa zamówień publicznych,
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej,
- znajomość programów księgowych /preferowany GROSZEK/ i płacowych,
- umiejętność biegłej obsługi komputera (programów biurowych – edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych, obsługa poczty elektronicznej, umiejętność korzystania z zasobów internetowych),
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie księgowości budżetowej.
- Kompletowanie dokumentacji dowodów księgowych.
- Kontrola wyciągów, kompletowanie dowodów podatkowych i przekazywaniu ich do księgowości podatkowej.
- Przekazywanie środków dla jednostek budżetowych zgodnie z planem finansowym gminy.
- Przekazywanie należnych dochodów budżetu państwa.
- Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym (wstępna kontrola).
- Bieżące dekretowanie i księgowanie dochodów budżetowych.
- Terminowe rozliczanie zobowiązań finansowych.
- Dokonywanie przelewów bankowych za rachunki i faktury zgodnie z terminem ich płatności.
- Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie dochodów budżetowych.
- Okresowe uzgadnianie i sporządzanie obrotów i sald kont analitycznych dochodów budżetowych.
- Analiza i kontrola kont rozrachunkowych, przeprowadzanie weryfikacji kont księgowych, wyjaśnianie powstałych różnic i inwentaryzacja roczna tych kont.
- Sporządzanie inwentaryzacji składników majątkowych ze swojego stanowiska na dzień bilansowy.
- Sporządzanie pism i potwierdzenie salda.
- Wprowadzanie do budżetu danych jednostkowych ze sprawozdań kwartalnych dotyczących realizacji dochodów.
- Przygotowanie załączników do rocznego sprawozdania finansowego i uczestnictwa w jego sporządzaniu.
- Przygotowanie danych dla Skarbnika Gminy i Głównego księgowego niezbędnych do przygotowania sprawozdań i informacji o wykonaniu budżetu gminy .
- Prowadzenia egzekucji należności z tytułu renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste, dochodów budżetowych niepodatkowych
- Sporządzania sprawozdań statystycznych.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kopie świadectw pracy,
- kopie dyplomów potwierdzające posiadane wykształcenie, uprawnienia,
- kopie zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursów lub szkoleń,
- oświadczenie kandydata o tym, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
- oświadczenie/zgoda RODO z załącznika
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Choroszczy (Choroszcz, ul. Dominikańska 2,) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora w wydziale finansowym” w terminie do godz. 12.00 dnia 12 czerwca 2023 roku.
Źródło: Urząd Miejski w Choroszczy